Etiketter

måndag 10 juni 2013

Bildreflektion VT 8

Vad har vi arbetat med under 7:an och 8:an?
Under årskurs 7 och 8 har vi arbetat med digitala och analoga tekniker samt bildanalyser.

Vad har jag lärt mig?
 Jag har under denna tid lärt mig att bland annat analysera bilder och filmer, men även hur man redigerar en bild digitalt och hur man spelar in en film och skriver manus.

Hur har jag arbetat?
Jag har under alla dessa arbeten försökt hålla mig till instruktionerna och samtidigt göra något eget av uppgiften, med blandade resultat. Eftersom jag har ett stort intresse i bild så lägger jag alltid mycket tid och energi på mitt skapande så att jag får ett resultat som jag är nöjd med och kan visa upp.

Med postern vi skulle göra försökte jag göra en skräckposter då det var den bilden jag hade i huvudet när vi fick veta att vi skulle göra postern. Detta följde jag upp och min poster blev till slut den postern jag hade tänkt från början.

Med filmarbetet hade jag ganska tidigt en bild av hur jag ville att den skulle bli, men på grund av tidsbrist och en del tekniska problem fick vi göra många kompromisser i arbetet och produkten blev inte alls lik min ursprungliga bild.

Vi skulle även göra statyer som antingen var abstrakta eller konkreta. Jag skulle göra en abstrakt staty och ännu en gång så hade jag redan från början en bild av hur jag ville att statyn skulle se ut och hade kvar den under hela arbetet. Jag blev nöjd med resultatet.

Bildanalysen som vi skulle göra gick bra och eftersom det inte var jättemycket arbete finns det inte mycket att skriva om det.

Hur kan jag förbättra min instats till nästa termin?
För att maximera min instats bör jag lägga mer tid på mina arbeten och även vara noggrannare. Jag bör planera mina arbeten längre i förväg och se till att bli säkrare på vad det är jag vill uppnå med arbetet för att på så sätt få en klarare bild av arbetet så att jag har lättare att skapa det konkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar