Etiketter

torsdag 9 februari 2012

Disektion av ett koöga

Labbrapport disektion av ett koöga
Syfte: Syftet med disektionen var att undersöka ögats delar då de liknar en människas öga.
Hypotes: Jag trodde att musklerna skulle vara lättare att avlägsna och att det skulle finnas mer blod i ögat.
Materiel: Koöga, pincett, sax, skalpell, skyddshandskar och två brickor.
Utförande: Vi började med att avlägsna muskler från ögats yttre. Efter det kollade jag inte mer på det då det kändes som jag skulle kräkas.
Resultat: Ögats delar var upplagda på en bricka. Linsen, glaskroppen och iris.
Felkällor: Jag mådde mycket illa av att kolla på när ögats skar itu, så jag kollade inte mycket på processen.

1 kommentar:

  1. En korrekt men kortfattad rapport: Den saknar bilder. Vore roligt om tänkte på det i fortsättningen.

    SvaraRadera